Vytvárame textúru oka pre 3D animovanú postavu

Vytvárame textúru oka pre 3D animovanú postavu

Vytvárame textúru oka pre 3D animovanú postavu

Nekomentované

Pri modelovaní živých 3D charakterov je na vyjadrenie povahy danej postavy azda najdôležitejšie to, aký výraz budú mať oči. Ak sú reálne zobrazené oči, dodáva to reálnosť celému deju a pokiaľ má dej istú myšlienku, tak výrazné a správne oči tomu len pridajú. Modelovať oči v maxe so všetkými detailami by asi bolo dosť zdĺhavé a náročné na rendering, preto je najlepšie použiť správnu textúru. Áno, najľahšie je stiahnuť si textúru oka z internetu, veď ich tam sú tisíce, ale ak si spravíte vlastnú textúru, tak budete mať z výsledku určite lepší pocit. Tak sa do toho pusťme.

vidinf_tut4

Vytvorte si nový čistý dokument so štvorcovými rozmermi, minimálne 500×500. Pred ďalšou prácou si zvoľte farbu štetca na takú, akej farby plánujete oko urobiť. Teraz vyberte z efektov: Filter->Render->Fibers a kliknite na OK. Prípadne sa môžete pohrať s nastaveniami efektu. Na plátne vzniknú akési zvislé nepravidelné čiary. Ďalej aplikujte Filter->Distort->Polar Cordinates a OK. Dostat by ste mali čosi také ako na obrázku.

Teraz pomocou kruhového výrezu z Tools označte celý kruh v strede obrázku a skopírujte ho ako novú vrstvu do nového dokumentu s väčšími rozmermi, povedzme tak 1500×1500. Pozadie nového obrázku nechajte biele. Na vrstvu oka teraz aplikujte Filter->Blur->Gaussian Blur s veľkosťou 2, aby neboli hrany také ostré. Pre vlastnosti vrstvy teraz nastavte nejaký vonkajší Shadow, iba veľmi jemný, plus Inner Glow, dovnútra trochu väčší, ale každopádne tiež priehľadný, všetko podľa vlastného uváženia, môžete experimentovať a dolaďovať podľa chuti.

Teraz môžete ešte efektne doladiť farbu oka a to efektom Image->Adjustments->Gradient Map, kde môžete vlastne zmeniť farbu aj úplne výberom niektorého z ponúkaných gradientov, prípadne si vytvoriť vlastný.

Teraz vytvorte novú vrstvu a na nej malý krúžok čiernej farby, ktorý umiestnite do stredu. Opäť podľa vlastného uváženia a chute nastavte jemný čierny tieň do stratena. Prípadne pridajte aj Outher Glow, čím získate vlastne dva vonkajšie tiene, jeden nastavte väčší a druhý iba taký jemný tesne pri hrane. A oko je na svete.


facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedintumblr

Komentáre

Trochu matiky *

Späť hore