Generátor povrchu

Generátor povrchu

Generátor povrchu

Nekomentované

Podstatou tohto programu je procedurálne vytvorenie povrchu. Na začiatku sa vygeneruje náhodný povrch, ktorý potom možno rôzne upravovať. Pri prvotnom generovaní si zvolíme veľkosť mriežky, na ktorej sa náhodne zvolia z-hodnoty a ostatné sa lineárne dopočítajú.
Následne môžeme povrch ešte rôzne upraviť. Môžeme sa hrať a zisťovať, čo bude mať na povrch aký vplyv.

Plocha nám vytvorí rovný povrch vo výške ktorú zadáme, Zaplav zarovná na danú výšku všetko nižšie a Zrež zarovná všetko vyššie.
Scale x2 zoškáluje celý povrch, natiahne ho v smere z, random + – poposúva celý povrch o malé náhodné veľkosti.

Generovaním kopca, špicu alebo plošiny sa dané útvary náhodne vytvoria na ploche. Pomocou nich môžeme napríklad lepšie vidieť aký vplyv na zmenu povrchu má aplikácia priemeru a rôznych masiek.

Masku s 8 okolím bodu si môžeme zadať ľubovoľne. Čísla znamenajú váhy, nakoľko sa bude výška okolitých bodov v danom bode brať do úvahy. Maska so samými jednotkami je klasický priemer. Z ponuky si môžeme vybrať niekoľko zaujímavých predvolených masiek. Po zaškrtnutí “Zobraz postup” vidíme animáciu ako sa krok po kroku maska aplikuje.

Príklad významu všetkých týchto generovaní je napríklad aplikovanie predvolenej masky “zaoblenie špicov” na povrch kde sme si vygenerovali špice. Po prvej aplikácii vzniknú akoby malé krátere.

Animácie ponúkajú ilustráciu niekoľkých dejov, Priemer je opakované aplikovanie priemeru, po čase povrch doiteruje do rovnej plochy. Invert prevráti hodnoty na opačné vzhľadom na priemer a Dážď generuje náhodné priehlbiny na povrchu.

Textúru povrchu si môžeme zvoliť buď podľa sklonu, kde farby RGB závisia od toho, ktorá strana daného štvorca je vyššia, alebo podľa výšky, kde sa farba mení v závislosti od výšky daného štvorca.

Pohľad môžeme nakláňať v perspektíve alebo otáčať. Nie je to však pravé 3D otáčanie a perspektíva. Po otočení úpne vľavo vidíme akúsi 2D schému povrchu, kde všetky aplikácie vyzerajú taktiež zaujímavo.

Program má 825 riadkov a spravil som ho v jazyku C#.

Pozrite si ukážkové video funkcionality programu:


facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedintumblr

Komentáre

Trochu matiky *

Späť hore