Ako scénu osvietiť realisticky pomocou Skylight

Ako scénu osvietiť realisticky pomocou Skylight

Ako scénu osvietiť realisticky pomocou Skylight

Nekomentované

Nech už ako architekti, alebo iní používatelia maxu, chcete docieliť čím realistickejší vzhľad modelu. A to aj pokiaľ je váš model v podstate jednoduchý. Architektonické vizualizácie budov alebo interiérov zväčša nebývajú veľmi detailne vymodelované, keďže to nie je ich cieľom. Realistický vzhľad však nie je nikdy na škodu. Každý z vás pravdepodobne používa štandardné svetlá, ktoré sú spomínané vo väčšine tutoriálov, ako sú Omni Light, Spot Light a Direct Light. Ak použijete na scénu iba jedno svetlo, zabudnite na realistický výsledok. Render bude síce trvať pár sekúnd, ale výsledok bude o ničom.

vidinf_tut2_01

Odporúča sa vždy použiť čím viac týchto svetiel, s rôznymi pozíciami na scéne a rôznou intenzitou. Výsledok bude omnoho lepší, avšak pri jednoduchších modeloch stále nedostačujúci. Príklad rýchlej scény môžete vidieť na obrázku nižšie, kde je použitých viacero Omni svetiel s rôznymi intenzitami:

vidinf_tut2_02

Ako vidíte, stále je príliš zjavné, že daná scéna je vytvorená počítačom. Až teraz prichádzame na hlavnú podstatu tutoriálu a to použitie Skylight svetla. To nájdete v tom istom menu, kde všetky ostatné svetlá. Je jedno, kam na scénu ho umiestníte, vždy to bude akože “svetlo z oblohy”, ktoré svieti z nekonečnej výšky. V nastavení svetla zaškrtnite Cast Shadows, tj. vrhanie tieňov, ale trochu iné ako pri ostatných svetlách, pretože tu sa používa už tzv. raytracing – sledovanie lúča. Prednastavené parametre (Rays per Sample = 20, Ray Bias = 0,005) sú vyhovujúce, avšak môžete sa s nimi na skúšku pohrať. Vo výsledku vidíte výsledok, ktorý je omnoho reálnejší ako obrázky hore. Na hranách vzniká akási “tma”, tak ako je to aj v reálnom svete. Navyše povrch objektov nie je úplne jedoliaty, ale vzniká tam mierny nerušivý šum, čo spôsobuje práve technika sledovania lúča, keďže je lúčov konečný počet a “odrážajú sa po scéne”. Ak Skylight skombinujete aj so zopár klasickými svetlami, ktorým nastavíte tieňe, dostanete naozaj kvalitný výsledok už pri jednoduchej scéne. Ak budú objekty na scéne členitejšie, napríklad zložité budovy, či interiér, a všetko bude otextúrované, výsledok bude naozaj stáť za to. Pozor však na dĺžku renderingu, ktorý bude omnoho väčší a pri veľkom rozlíšení sa naozaj načakáte.

vidinf_tut2_03


facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedintumblr

Komentáre

Trochu matiky *

Späť hore